reklama

Umelá krv....

Dnes to podivuhodne nebude žiadny z hlbokomyseľných článkov. Umelo predĺžená marodka a nedávny odber krvi vnukli nejakú tu chabú tému mojej vyprázdnenej mysli. Ako som si všimla nejaký ten čas som tu už dávno nič "nehodila". No nemala som akosi potrebu a dávať tu nejaké trápne vydunesené články mi neprišlo vhodné.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Po niekoľkých dňoch blogérskeho oddychu som akosi vyšla z cviku. Opis mojej osobnosti pre tento (aspoň pre mňa) silný moment je takýto. Sedím (samozrejme s notebookom na nohách) a po každom jednom súste búcham päsťou do gauča. Po každom jednom mučiteľskom súste červenej repy (pre mňa cvikli). Pravdepodobne väčšina si v duchu povie (možno aj nahlas) prečo ju vlastne ten "inteligent" je keď mu nechudí. Ako som už spomínala odber krvi (ktorý som absolvovala presne včera) ukázal že mám anémiu (chudokrvnosť). Anémia mi príde viac exotická. Bez ohľadu na typ názvu musím jesť repu. Nikdy som jej spoločnosť zvlášť nevyhľadávala ani som ju nijak nadšene nevítala na tanieri. Ale ona si ma našla. Samozrejme existuje niekoľko ďaších potravín ktoré obsahujú železo ( a špenát to bohužiaľ nie je keďže sa vedci pomýlili v desatinnej čiarke) ale to bolo prvé čo mi prišlo pod ruku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takúto "umelú krv" potrebovalo a potrebuje mnoho známych aj neznámych ľudí. Jednou z najznámejších a najvážnejších prípadov bola Eržébet Bathory (každý asi videl film Báthory). Jedna z najpopulárnejších Paní našej histórie inak označovaná za bosorku, upíra alebo kanibala taktiež trpela anémiou. Nanešťastie vtedy ľudia nevedeli ako túto chorobu liečiť a ostávali im len dohady či ľudové liečiteľstvo.

Každopádne táto choroba nie je veľmi závažná pokiaľ sa poskytne vhodná liečba. Takže jediné čo mi ostáva pri mojej anémii ( jeden zo 4 druhov) kde moje telo nemá dostatok železa je piť "umelú krv" ( aj iné potraviny bohaté na železo) a lízať koľajnice.

Barbora Hodorová

Barbora Hodorová

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Cynická, ironická .... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu